Desatero pro zdravý spánek

Pro kvalitní a zdravý spánek je zapotřebí celá řada věcí. Od těch, které můžeme přímo ovlivnit, jako například míra stresu, které se vystavujeme nebo délka spánku, až po ty, které tolik ovlivnit nemůžeme – hluk od sousedů nebo chrápání partnera. V tomto článku jsme vybrali 10 rad z první kategorie, které vám pomohou se dobře vyspat.

Desatero pro zdravý spánek

Desatero pro zdravý spánek

1) Anatomicky správná podpora těla. Matrace musí dostatečně pevně a přitom citlivě zkopírovat tvar těla v jakékoliv poloze a správně jej podepřít. V poloze na boku tak zůstává osa páteře rovná, při ležení na zádech ve svém přirozeném fyziologicky zakřiveném tvaru.

TIP: Přečtěte si jak správně vybrat matraci

2) Matrace musí dýchat. Důležité je, aby matrace byla vyrobena z prodyšných materiálů, které zaručí dostatečnou výměnu vzduchu a svou konstrukcí poskytne prostor pro odvětrávání vlhkosti.

3) Při výběru matrace dbejte na to, aby ji bylo možno přizpůsobit hmotnosti uživatele. Jedině tak dokáže matrace optimálně reagovat na vaši váhu a tělo správně podepře v jeho křivkách.

4) Pohodlný a zdravý spánek vyžaduje dostatečně velký lehací prostor. Délka lůžka by měla přesahovat výšku postavy minimálně o 25 centimetrů, ideální šíře lůžka je 90 centimetrů (dvoulůžko min. 160 cm).

5) Lehací plocha by měla být fixována (např. bočnicemi), abyste v noci z lůžka nesklouzávali. Odborníci doporučují zapustit spodní hranu matrace nejméně 5 cm pod horní hranu bočnice.

6) Hygiena lůžka. Správnou hygienu matrace zajišťují především snímatelné prací nebo omyvatelné potahy. Samozřejmostí by pak mělo být časté praní ložního prádla v teplotách nad 60°C.

7) Veškeré použité materiály (rámy postelí, nosné rošty, matrace, lůžkoviny) musí být zdravotně nezávadné. Užití přírodních materiálů pomáhá svými vlastnostmi nejlépe navodit pocit útulného, klidného a bezpečného místa pro spánek.

8) Při výběru lůžkovin, postele a celého interiéru ložnice, dejte přednost uklidňujícím nedráždivým barvám.

9) Anatomicky tvarovaný polštář citlivě podepře krční páteř. I ta nejlepší matrace ztrácí svůj význam, pokud ulehnete na naducané polštáře.

10) Jen ve větrané ložnici lze plnohodnotně odpočívat. Nezapomínejte na přirozený přísun čerstvého vzduchu – podpoří relaxační účinky spánku. Postel by také neměla být umístěna pod oknem (kde tzv. protahuje), ani v přímé blízkosti topného tělesa. Do ložnice by neměl pronikat vnější hluk nebo umělé světlo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *